Sistem za prodaju i rezervaciju karata

Izazov

Podići nivo kvaliteta usluga i omogućiti

korisnicima nove kanale za rezervaciju i

kupovinu karata.

Rješenje

Jedinstveni sistem za prodaju i rezervaciju

karata za domaći i međunarodni prijevoz.

Rezultat

Modernizovano poslovanje, brže i

jednostavnije korištenje usluga prijevoza.

HŽ Putnički prijevoz prilagodio je način poslovanja dinamičnim potrebama svojih korisnika i rastućem trendu korištenja Interneta kao prodajnog kanala u željezničkom prijevozu. Uvođenjem informacijskog sistema za prodaju i rezervaciju putničkih karata kompanija je također realizovala važan preduslov za povećanje poslovnih prihoda.

HŽ Putnički prijevoz je kompanija koja obavlja javni prijevoz putnika u unutrašnjem i međunarodnom željezničkom saobraćaju. O količini putnika koji koriste usluge prijevoza vozom svjedoče brojevi od oko 5,9 miliona prodanih karata u unutrašnjem prijevozu i oko 100.000 u međunarodnom prijevozu na godišnjem nivou.
Kako bi podigla novo kvaliteta usluga i modernizovala poslovanje, kompanija je uvela nove načine prodaje, usklađene s dinamičnim potrebama korisnika i savremenim tehnologijama.

Osim na blagajnama, karte za putovanja vozom sada je moguće rezervisati i kupiti online – putem internetskog portala HŽ Putnički prijevoz te pomoću pametnog telefona. Uvedena je i prodaja karata na bezgotovinskim automatima, gdje se prijevozne karte kupuju koristeći kartični način plaćanja. Završnu fazu projekta predstavlja implementacija tzv. stabilnih terminala, te uvođenje smart kartica umjesto kartonskih iskaznica za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte (u toku).

Osnova novih kanala prodaje je jedinstven sistem za prodaju i rezervaciju karata za domaći i međunarodni prijevoz.

Pogodnosti za klijenta:

  • povećanje nivoa kvaliteta usluga prema krajnjim korisnicima
  • mogućnost kupovine prijevoznih karata od 0 do 24 sata, kreiranje različitih tarifnih modela, kraće vrijeme potrebno za ispostavljanje karte
  • bolji uvid u kompletno poslovanje, postignut uvođenjem novog sistema te povezivanje sa svim drugim ključnim IT sistemima firme
  • sigurnost i neprekidno poslovanje – implementirana infrastrukturna rješenja omogućavaju dostupnost sistema 99,9%

Modernizirano poslovanje, brže i jednostavnije korištenje usluga prijevoza.

Projekt je obuhvatio:

  • implementaciju integralnog sistema za prodaju putničkih karata za pet kanala prodaje: POS blagajne i mobilne terminale, TVM kartomate te web i smartphone prodaju
  • integraciju rješenja s ostalim sistemima: CRM-om (rješenjem za upravljanje kupcima), SAP ERP sistemom, BI rješenjem za analitiku te integraciju s EPA sistemom za međunarodnu prodaju
  • implementaciju internetskog portala za prodaju karata
  • implementaciju serverske infrastrukture visokodostupnog virtualnog okruženja
  • implementaciju sistema za pohranu podataka s uspostavom oporavka u slučaju nepredviđenih situacija
  • osiguranje adekvatne zaštite za kritične servise sistema, implementacijom firewall-a, sistema za sprečavanje ranjivosti (IPS) te sistema za balansiranje mrežnog saobraćaja (Load Balancer)
  • isporuku i implementaciju opreme: blagajni, mobilnih uređaja za konduktere, uređaja za izradu pametnih kartica, TVM kartomata i ostale potrebne opreme
  • uvođenje pametnih kartica s Mifare DESfire tehnologijom, umjesto postojećih papirnih iskaznica

Projekat je za HŽ Putnički prijevoz realizovao KING ICT, u saradnji s firmama Scheidt & Bachmann GmbH iz Njemačke i Četrta pot d.o.o. iz Slovenije.